1400/3/25 سه‌شنبه
1400/3/3 دوشنبه
لوگو سایت

آخرین اخبار صنعت هسته‌ایآخرین اخبار صنعت هسته‌ای

.

رافائل گروسی :

نیازمند برداشتن گام‌های عملیاتی مطابق «بیانیه مارس» هستیم/ مفاد «سند مارس» همچنان ادامه می‌یابد

1403/2/1816:55
تعداد بازدید: 293 بار

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار کرد: مفاد بیانیه مارس به عنوان یک سند مهم همچنان ادامه می‌یابد.

به گزارش مرکز دیپلماسی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران؛ رافائل گروسی در نشست خبری مشترک با محمد اسلامی که در حاشیه برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای برگزار شد؛ گفت: افتخاری است که در شهر اصفهان هستم، شهر تمدن و فرهنگ و طی 2روز حضور در ایران، نشست‌های مهمی با مسوولان کشور از جمله وزیر امورخارجه داشتیم و اکنون در مرحله حساسی قرار داریم.

وی تاکید کرد: این مرحله آغازی برای این مسیر است و شب گذشته رایزنی‌های فراوانی برای گام‌های متقابل داشتیم.
 

وی تصریح کرد: سال گذشته بر صدور بیانیه‌ای توافق کردیم که تاکنون ادامه دارد تا بر اساس آن مسیر آینده را ترسیم کنیم. این بیانیه، سند مهمی بود که در آن مقطع امضا شد. در بیانیه مورد نظر به سطح همکاری ایران و آژانس در حوزه نظارتی و پادمانی و نیز آنچه که برای حل و فصل موارد باقی‌مانده و راستی‌آزمایی و تلاش‌های دوجانبه اشاره شده است.
گروسی تاکید کرد: این سند گام‌های اضافی که طرفین بردارند را نیز مشخص کرده و علیرغم کاستی‌ها، پستی‌ها و بلندی‌هایی که داشته امروز توافق کردیم این سند ادامه یابد؛ این سند پابرجاست و براساس بندهای آن نیاز است گام‌های عملیاتی برداریم.


مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: یک پیشنهاد به جمهوری اسلامی ایران ارایه دادم که شامل مجموعه‌ای از گام‌های عملیاتی است که مسیر ما را در حرکت به سمت جلو مشخص می‌کند و هم اکنون تیم‌های طرفین در نشست‌های گوناگون برای تعریف این عناصر و گام‌های عملیاتی حاضر هستند.

برای مشاهده گزارش تصویری اینجا کلیک کنید.

 

پربازدیدترین ها

مطالب مرتبط

آرشیو مطالب

  • ارسال به دوستان
  • چاپ
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
login