1400/3/25 سه‌شنبه
1400/3/3 دوشنبه
لوگو سایت

آخرین اخبار صنعت هسته‌ایآخرین اخبار صنعت هسته‌ای

.

توافق ایران و آژانس...

1400/6/2113:47
تعداد بازدید: 530 بار

با دعوت سازمان انرژی اتمی ایران، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی صبح روز یکشنبه 21 شهریورماه با مهندس اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که در خصوص مسائل فیمابین جمهوری اسلامی ایران و آژانس در حوزه هسته ای مذاکره شد، معاون رییس جمهور با بیان اینکه مذاکرات خوب و سازنده ای انجام دادیم، گفت: روح حاکم بر مذاکرات ایجاد فرصت برای توسعه همکاری ها در چارچوب قوانین و مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی بود.
وی افزود: کل مسائل فی مابین سازمان و آژانس اساساً فنی است و مسائل سیاسی هیچ جایگاهی در این خصوص ندارد.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: تفاهم کردیم ادامه گفتگوها در حاشیه اجلاس عمومی آژانس انجام شود و همچنین در آینده مجدداً در تهران مسائل مربوط به دوربین های نظارتی آژانس و کارت های حافظه آنها را طبق روال کاری، تیمی فنی مورد بررسی قرار دهند و بر اساس مقررات پادمانی کارت های حافظه قدیمی که در ایران نگهداری و پلمپ می شوند، پلمپ کنند و کارت های جدید حافظه را روی دوربین ها نصب کنند.
وی تصریح کرد: آنچه حائز اهمیت می باشد اعتماد سازی و اعتماد متقابل میان جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی است و اینکه آژانس بتواند در پیشبرد و شتاب بخشیدن به برنامه هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران نقش موثرتری ایفاء نماید.
رافائل گروسی نیز در بخشی از این کنفرانس خبری این دیدار را که اولین دیدار در دولت جدید ایران است، حائز اهمیت دانست و گفت: ایران و آژانس باید با هم کار کنند و همکاری هایشان را گسترش دهند.
وی ضمن قدردانی از گفتگوهای مثبت و عمیقی که با رییس سازمان انرژی اتمی ایران داشت، گفت: همانطور که محورهای مهم این مذاکرات بیان شد، توافق کردیم در مورد مسائل مختلف با یکدیگر مذاکره و تبادل نظر داشته باشیم.
گروسی گفت: همانطور که می دانید بزودی کنفرانس عمومی را در وین پیش رو داریم که در نوع خود یکی از مهمترین رویدادهای هسته ای جهان است. خوشحالم که شنیدم سرپرستی هیآت ایرانی را آقای مهندس اسلامی برعهده دارد و ما توافق کردیم ادامه مذاکرات را در دفترم در وین انجام دهیم. پس از آن برای گفتگوهای سطح بالا با مقامات ایرانی به ایران بر می گردیم.
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد: خوشحالم که گفتگوهای ما نتایج سازنده ای برای ادامه همکاری ها و عملیات تجهیزات فنی آژانس که برای این نهاد و جهان مهم است، داشته است. در این چارچوب می توانیم همچنان به ایران کمک کنیم تا توافقات بعدی را داشته باشیم.
وی در پایان ضمن تشکر از تیم سازمان انرژی اتمی، این مذاکرات سازنده را برای همکاری های صلح آمیز هسته ای بعدی موثر دانست.

پربازدیدترین ها

مطالب مرتبط

آرشیو مطالب

  • ارسال به دوستان
  • چاپ
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 
login