1400/3/25 سه‌شنبه
1400/3/3 دوشنبه
لوگو سایت

آخرین اخبار صنعت هسته‌ایآخرین اخبار صنعت هسته‌ای

.

با حضور دکتر صالحی، دکتر حریرچی و مسئولان اتریشی؛

اولین مرحله تست تجهیزات مرکز ملی یون درمانی انجام شد

1400/5/522:55
تعداد بازدید: 1228 بار

اولین مرحله تست تجهیزات مرکز ملی یون درمانی سازمان انرژی اتمی ایران صبح روز سه شنبه 5 مردادماه با حضور دکتر علی اکبر صالحی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهبازی استاندار البرز، مسئولان اتریشی از جمله سفیر اتریش در تهران و مدیرعامل و متخصصین شرکت مداسترون و جمعی از مسئولان سازمان انرژی اتمی با موفقیت به انجام رسید.

در این مراسم معاون رییس جمهور با بیان اینکه تست تجهیزات مرکز ملی یون درمانی اولین قدم در پیشبرد راه اندازی این مرکز مهم درمان سرطان محسوب می شود، اظهار داشت: روز ماندگاری است که قدم اول و مهمی برداشته شد. امروز فرآیند تولید پروتون را مشاهده کردیم که منبع یون (Ion Source) مورد نظر برای معالجه بیمارانی است که به این بیمارستان خواهند آمد. منبع یون قلب این کار است که تجهیزات نشان دادند به خوبی کار می کنند و این اولین و مهمترین قدم است.
 

دکتر صالحی تصریح کرد: ساختمان پروژه قریب به 80% تکمیل شده و در ماه های آینده شروع به نصب تجهیزات خواهیم کرد. امیدواریم در سال آینده در چنین موقعی پذیرش بیمار انجام شود. این پروژه با مشارکت شرکت پیشتاز مداسترون انجام می شود که اولین نوع و تنها بیمارستان از این نوع را در اتریش ساخته است. جا دارد از دولت و ملت اتریش که ما را در چنین زمینه ای که نوآوری است و در مرزهای دانش حرکت می کند، کمک کرده اند، قدردانی کنیم.
وی ضمن تقدیر از دست اندرکاران و سربازان گمنام این پروژه حوزه سلامت که شبانه روز کار می کنند تا به سرانجام برسد، گفت: این بیمارستان آخرین و مدرن ترین روش درمان سرطان در جهان را ارائه می کند که در منطقه نظیر ندارد؛ ایران هفتمین کشور دارای این فناوری بعد از کشورهایی نظیر اتریش، آلمان، چین، ژاپن می باشد. ارزش تجهیزات این مگا پروژه 200 میلیون یورو و ارزش ساختمانی آن 1000 میلیارد تومان است. از 4 سال گذشته مطالعه آن را شروع کردیم و از 2 سال پیش شروع به ساخت و ساز آن کردیم و 24 ساعته در حال کار هستیم. ناگفته نماند در این کار بزرگ هزینه ای به دولت تحمیل نکردیم و امکانات مالی آن را توانستیم تامین کنیم.
 

منبع خبر: دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی

تصاویر

پربازدیدترین ها

مطالب مرتبط

آرشیو مطالب

  • ارسال به دوستان
  • چاپ
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :