1400/3/25 سه‌شنبه
1400/3/3 دوشنبه
لوگو سایت

مصاحبه‌هامصاحبه‌ها

.

کمالوندی در گفت و گو با شفقنا؛

تحریم ها را بردارند کسی مخالف مذاکره نیست/ مواضع اصولی ایران تحت فشار آمریکا و متحدانش تغییر نمی کند

1398/4/2518:10
تعداد بازدید: 1753 بار

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه مواضع ایران در برابر فشارهای آمریکا تغییر نمی کند اظهار کرد: آمریکا به دنبال این است که با اقدامات خصمانه خود، جمهوری اسلامی ایران را وادار کند که در جهت سیاست ها و منافع آنها حرکت کند درحالی که مواضع اصولی ایران تحت فشار آمریکا و متحدانش تغییر نمی کند.

کمالوندی در گفت و گو با شفقنا : تحریم ها را بردارند کسی مخالف مذاکره نیست/ مواضع اصولی ایران تحت فشار آمریکا و متحدانش تغییر نمی کند

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه مواضع ایران در برابر فشارهای آمریکا تغییر نمی‌کند اظهار کرد: آمریکا به دنبال این است که با اقدامات خصمانه خود، جمهوری اسلامی ایران را وادار کند که در جهت سیاست‌ها و منافع آن‌ها حرکت کند درحالی‌که مواضع اصولی ایران تحت‌فشار آمریکا و متحدانش تغییر نمی‌کند.

بهروز کمالوندی در گفت‌وگو با خبرنگار شفقنا در رابطه با اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران بارها مواضع خود را در برابر آمریکا اعلام کرده است. مواضع ایران بر اساس حفظ منافع و حقوقش است و این آمادگی را دارد که تعهدات خود را اجرا کند. ما یک کشور بین‌المللی هستیم که مسئولیت‌هایی داریم و درعین‌حال اعتقاد داریم حل مشکلات دنیا اعم از جنگ و محیط‌زیست نیازمند همکاری بین کشورها است.

او در ادامه افزود: نباید به مسائل و مشکلات دنیا نگاه سیاسی داشت؛ لذا مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران هم ممکن است با منافع کشورها خصوصاً آمریکایی‌ها سازگار نباشد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه مواضع ایران در برابر فشارهای آمریکا تغییر نمی‌کند اظهار کرد: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند در ایران نفوذی داشتند که به دنبال بازگرداندن نفوذشان در ایران هستند اما به نتیجه نرسیدند بنابراین به دنبال این هستند با فشار که وارد می‌کنند جمهوری اسلامی ایران را وادار کنند که در جهت سیاست‌ها و منافع آن‌ها حرکت کند درحالی‌که مواضع اصولی ایران تحت فشار آمریکا و متحدانش تغییر نمی‌کند.

کمالوندی در خصوص تلاش آمریکا برای بازگرداندن ایران به‌پای میز مذاکره گفت: اصل مذاکره مهم نیست بلکه اصل این است که باهم سازگاری داشته باشیم. نمی‌توان از یک‌طرف مردم عادی را هم تحت‌فشار قرارداد و از سوی دیگر درخواست مذاکره داد. آن‌ها حتی شرکت‌هایی که داروی ما را تولید می‌کنند را تحریم کردند. بنابراین آمریکا به دنبال این است که از هر ابزار فشاری علیه ایران استفاده کند درحالی‌که مذاکره تحت‌فشار اصلاً درست نیست و به‌جایی نمی‌رسد.

او اظهار کرد: غرب ابتدا باید فشارها و تحریم‌هایی که علیه ایران اتخاذ کرده را بردارد و همانند کشورهای عادی رفتار کند و در این صورت است که فکر نمی‌کنم کسی مخالف مذاکره باشد.

کمالوندی در پایان خاطرنشان کرد: فرمایش مقام معظم رهبری این است که مذاکره‌ای که آمریکا که می‌خواهد این است که ایران را تحت‌فشار قرار دهد تا شروط آن‌ها را بپذیرد؛ اما جمهوری اسلامی ایران به هیچ‌وجه تحت‌فشار مذاکره نمی‌کند و تنها راه این است که آمریکا دست از سیاست‌های کهنه خود بردارد.

پربازدیدترین ها

مطالب مرتبط

آرشیو مطالب

  • ارسال به دوستان
  • چاپ
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :