1400/3/25 سه‌شنبه
1400/3/3 دوشنبه
لوگو سایت

دیپلماسی عمومی - جوابیه ها / اطلاعیه ها

.

پاسخی به مطلب منتشره در یکی از پایگاه‌های خبری

1399/2/3108:56
تعداد بازدید: 649 بار
سازمان انرژی اتمی ایران در پاسخ به مطلبی که روز 27 اردیبهشت ماه 99 تحت عنوان "خسارت بار ترین دولت در انقلاب اسلامی " در سایت تحلیلی عصر امروز منتشر شد، جهت تنویر افکار عمومی نکاتی را به شرح زیر منتشر می نماید.
برخی مواقع ممکن است مطلبی آنقدر غیرحرفه ای و ناآگاهانه مطرح شود که برای رد آن نیازی به استدلال و ارائه اسناد و مدارک نباشد. نوشته سراسر مشحون از اشتباه و خدای ناکرده از روی عمد و غرض سیاسی مطالبی را مطرح نموده که در اینجا صرفاً آن بخش که مرتبط با این سازمان است، مورد اشاره قرار می گیرد تا تنویری باشد بر افکار عمومی ملتی که حق دارند اطلاعات درست و واقعی به آنها داده شود.
و بعد اینکه بخشی از ماشین های سانتریفیوژ که در ارائه ارقام هزینه های تولیدی آن در این نوشتار مبالغه زیادی شده است، علیرغم ادعای طرح شده با دلسوزی و در وضعیت خوبی نگهداری می شوند که در چندین نوبت به رویت اصحاب رسانه رسیده و در گزارشات آنان انعکاس داده شده است.
کارخانه و راکتور آب سنگین که بدون تشخیص درست و بطور غلط مورد اشاره قرار گرفته، در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند. کارخانه با حداکثر ظرفیت در حال تولید بوده و محصولات آن علاوه بر تامین نیازهای تحقیقاتی و داروئی کشور، به خارج صادر می شود. راکتور نیز تجهیزاتی که در گذشته نداشته است، مانند مدار ثانویه، اطاق فرمان، ماشین سوخت گذاری و غیره را نصب کرده و کشور بطور همزمان، امکان تکمیل راکتور قدیمی و نیز توانایی ساخت راکتور مدرن شده را دارد. ضمن اینکه اصحاب رسانه های کشور آمدند و از نزدیک دیدند که بتن در قلب آن ریخته نشده است. هر چند بارها و بارها تکرار این موضوع توسط رسانه ها نتوانسته برخی را که احتمالاً اغراض سیاسی دارند، متقاعد نماید.
اما اینکه گفته شده است فردو و نطنز غیرفعال شده اند را به صدها گزارش خبرنگارانی که از این دو مجتمع بازدید داشته اند، واگذار می کنیم.
و بالاخره اینکه گفته اند که دانشمندان هسته ای اخراج شده اند. سازمان بارها از مدعیان چنین ادعاهایی درخواست ارائه اطلاعات و اسامی نموده است که البته هیچوقت ارائه نشده است.

 

منبع خبر: دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی

پربازدیدترین ها

مطالب مرتبط

آرشیو مطالب

  • ارسال به دوستان
  • چاپ
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :