1400/3/25 سه‌شنبه
1400/3/3 دوشنبه
لوگو سایت

پربازدیدترین ها

.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران:

احداث یک مرکز بزرگ پرتودهی در خوزستان را دنبال می‌کنیم

1401/7/1413:18
تعداد بازدید: 665 بار

معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ما به دنبال آن هستیم تا یک مرکز بزرگ پرتودهی در خوزستان احداث کنیم.

سید پژمان شیرمردی در حاشیه امضای تفاهم نامه میان شرکت توسعه کاربرد پرتوها  و شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار کرد: خوزستان حدود ۱۸ میلیون تن در سال محصولات کشاورزی تولید می‌کند و علاوه بر این دارای مناطق و بنادر لجستیکی بسیار خوبی است و بیشترین میزان تخلیه و بارگیری کالای اساسی از طریق این بنادر انجام می‌شود.
وی افزود: با توجه به صنایع نفتی، فولادی و پتروشیمی در خوزستان علاوه بر بحث کشاورزی، این استان عملا دارای یک ظرفیت بالقوه برای توسعه فناوری هسته‌ای صلح آمیز در کشور است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ایران در حوزه فناوری هسته‌ای صلح آمیز یکی از کشور‌های پیشرو منطقه است و در میان استان‌های کشور، ظرفیت بسیار خوب خوزستان در این زمینه می‌تواند به عنوان یک الگوی برای کشور‌های همسایه باشد.
شیرمردی عنوان کرد: اگر بتوانیم یک تاسیسات بزرگ پرتودهی در خوزستان راه اندازی کنیم قطعا به دلیل همسایگی با کشور‌های حوزه خلیج فارس عملا می‌توانیم فناوری پیاده سازی شده در استان را به دیگر کشور‌ها صادر کنیم.
وی ادامه داد: ۴ سایت پرتو دهی در کشور وجود دارد که بسیاری از کالا‌های پزشکی و بسیاری از محصولات کشاورزی عملا در این مراکز پرتودهی می‌شوند. خوزستان نیز این ظرفیت را دارد تا یک مرکز بزرگ پرتودهی در آن احداث شود، اما تاکنون انجام نشده است.
معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: به دنبال آن هستیم تا یک مرکز بزرگ پرتودهی در خوزستان احداث کنیم. در آینده خوزستان می‌تواند در بحث فناوری هسته‌ای گام‌های بلندی برای کشور بردارد.

پربازدیدترین ها

مطالب مرتبط

آرشیو مطالب

  • ارسال به دوستان
  • چاپ
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :