1400/3/25 سه‌شنبه
1400/3/3 دوشنبه
لوگو سایت

پربازدیدترین ها

.

به منظور شرکت در اجلاس سالانه کنفرانس عمومی آژانس؛

رییس سازمان انرژی اتمی ایران به وین سفر می کند

1401/7/216:32
تعداد بازدید: 546 بار

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در رأس هیاتی به منظور شرکت در اجلاس سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همچنین دیدار و گفت‌وگو با مدیر کل  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صبح فردا به وین سفر خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، شصت و ششمین اجلاس سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دوشنبه هفته جاری و با شرکت و سخنرانی روسای سازمان‌های انرژی اتمی کشورهای عضو در مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز به کار می‌کند.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران پیش از سفر به وین اظهار کرد: شصت و ششمین اجلاس سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی در وین برگزار خواهد شد و در آن شرکت خواهیم کرد.
مهندس محمد اسلامی افزود: موضوع مهم و واضح این است که همه کشورها حق دارند در صنعت و فناوری هسته‌ای ظرفیت داشته و فعالیت کنند و از تکالیف مصرح اساسنامه آژانس است که دسترسی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را برای همه کشورها تسهیل ، پشتیبانی و حمایت کند؛ ما نیز به ضوابط پادمان و ان پی تی متعهد هستیم و آنها را رعایت می‌کنیم.
وی تاکید کرد:‌در سخنرانی خود در این اجلاس مواضع کشور را بیان می‌کنم؛ یکی از مواردی که به آن اشاره خواهم کرد درباره اتهاماتی است که به‌صورت ناروا و پرتکرار و در 20 سال گذشته علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌کنند. آنها ادعاهایی را درباره مکان‌هایی مطرح می‌کنند که ساختگی است و اصلا ربطی به دولت ندارد و اساسا تاسیسات (هسته‌ای) نیستند.
رییس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: آنها با اطلاعاتی که عناصر ضد انقلاب و سرویس‌های جاسوسی پردازش می‌کنند؛‌ این موارد را مطرح کرده و هر بار هم با یک ادبیات و شکل متفاوت به مسائل دامن می‌زنند و سعی دارند تا با کند و مختل کردن پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در زمینه فناوری هسته‌ای به اهداف خود برسند.
وی تاکید کرد: در این اجلاس و با یاری خداوند به روشنگری برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران خواهیم پرداخت.
معاون رییس جمهور اظهار کرد: در طول این کنفرانس و با توجه به درخواست‌هایی که مطرح شده؛ ملاقات‌های مختلفی با مقامات، نمایندگی‌ها، همتایان و وزرایی که در این کنفرانس شرکت می‌کنند، خواهیم داشت.
مهندس اسلامی گفت: همچنین در این سفر با رافائل گروسی مدیرکل آژانس دیدار می‌کنم و امیدوارم این گفت‌وگوها تسهیل‌گر باشد تا کمک کند این نوع برداشت‌ها که ناشی از فشار سیاسی و عملیات روانی علیه ایران است، هر چه زودتر خاتمه یابند و بر اساس روابط و مقررات آژانس، روند امور تنظیم شود و با یاری خداوند از این مرحله عبور کنیم.

 

پربازدیدترین ها

مطالب مرتبط

آرشیو مطالب

  • ارسال به دوستان
  • چاپ
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :