1400/3/25 سه‌شنبه
1400/3/3 دوشنبه
لوگو سایت

پربازدیدترین ها

.

رییس سازمان انرژی اتمی:‌

معدن ناریگان یکی از معادن بزرگ و پراستعداد کشور برای استخراج اورانیوم است

1401/11/1618:08
تعداد بازدید: 1406 بار

معاون رییس‌جمهور گفت: در ایام مبارک دهه فجر شاهد بهره‌برداری از نخستین بخش از معدن ناریگان بودیم که یکی از معادن بزرگ و پراستعداد کشور برای استحصال و استخراج اورانیوم محسوب می‌شود و از امروز استخراج از این معدن آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران؛ مهندس محمد اسلامی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه آغاز بهره‌برداری از معدن ناریگان اظهار داشت:  فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر و ایام میلاد با سعادت مولی‌الموحدین حضرت علی (ع) را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
وی درباره ظرفیت این معدن و برنامه‌هایی که در این زمینه در سازمان تدارک دیده شده است، گفت: خدا را شاکر هستیم که در این ایام مبارک این توفیق را داشتیم که شاهد بهره‌برداری از نخستین بخش از معدن ناریگان باشیم که یکی از معادن بزرگ و پراستعداد کشور برای استحصال و استخراج اورانیوم محسوب می‌شود و از امروز استخراج از این معدن آغاز شد.
مهندس اسلامی تصریح کرد: برای سازمان انرژی اتمی؛ ظرفیت‌سازی با هدف گسترش تولید برق هسته‌ای و همچنین توسعه کاربرد پرتوها اصلی‌ترین برنامه‌ها به منظور پیشبرد سند جامع راهبردی صنعت هسته‌ای به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: به همین دلیل تمام جبهه‌هایی که در اکتشاف داشتیم را گسترش دادیم و  امروز شاهد آغاز نخستین بخش از این برنامه توسعه‌ای در حوزه اورانیوم هستیم.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: رسیدن به ظرفیتی که چرخه سوخت هسته‌ای کشور را برای تامین برق و کاربرد پرتوها تامین کند، یک سرمایه‌گذاری سنگین و قابل ملاحظه است که برای دستیابی به انرژی پاک ضرورت دارد.
 
وی با اشاره به تاکید رییس جمهوری و ابلاغ‌های صورت گرفته در این زمینه اظهار داشت: خوشحالیم که امروز به‌منظور توسعه اقتصادی این منطقه و در راستای بهره‌برداری از منابع، سازمان انرژی اتمی سهم خود را در این بخش ایفا کرده است.
معاون رییس‌جمهور گفت: ‌امروز روز نخست بهره‌برداری از معدن ناریگان در بافق بود و هدف‌گذاری شده تا به عناصر اصلی برسیم. در ادامه چرخه فناوری مورد نیاز را در همین منطقه ایجاد خواهیم کرد و سایر عناصر همراه را به صنایعی که در حقیقت آمادگی جذب و بهره‌برداری از آن دارند را ارسال می‌کنیم.
اسلامی در پایان تاکید کرد:‌ این معدن هم عناصر مورد نیاز را در حوزه اورانیوم و عناصر همراه مورد نیاز مولیبدن را تامین خواهد کرد که یکی از عناصر مهم در صنایع راهبردی کشور از جمله سازمان انرژی اتمی ایران محسوب می‌شود.

پربازدیدترین ها

مطالب مرتبط

آرشیو مطالب

  • ارسال به دوستان
  • چاپ
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
login