1400/3/25 سه‌شنبه
1400/3/3 دوشنبه
لوگو سایت

پربازدیدترین ها

.

بازدید رئیس‌جمهور از نیروگاه اتمی بوشهر 

1400/7/1623:01
تعداد بازدید: 2261 بار

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز جمعه ۱۶مهرماه با حضور در نیروگاه اتمی بوشهر از بخش‌های مختلف این مجتمع عظیم ملّی بازدید به عمل آورد. 

رئیس‌جمهور در این بازدید که با همراهی مهندس اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، محمدی‌زاده استاندار بوشهر و جمعی از مدیران، متخصصان و کارشناسان نیروگاه انجام شد؛ با حضور در محل واحدهای در حال احداث ۲ و ۳، از نزدیک در جریان چگونگی انجام فعالیت‌ها، اقدامات صورت گرفته و همچنین روند پیشرفت پروژه قرار گرفت.
وی سپس در بازدید از واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر از بخش‌های مهم نخستین نیروگاه هسته‌ای کشور از جمله اتاق کنترل و سالن توربین با توضیحات فنی و تخصصی مسوولان نیروگاه بیش از پیش با نحوه‌ی تولید برق در این نیروگاه اتمی آشنا شد.
در پایان آیت‌الله رئیسی با حضور در مقابل ساختمان راکتور نیروگاه اتمی بوشهر در مورد اهداف در نظر گرفته شده و چشم‌انداز آینده‌ی صنعت هسته‌ای کشور به ایراد سخنرانی پرداخت.
 رئیس‌جمهور در بخشی از سخنان خود گفت: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران، بهره‌برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و از آن کوتاه نخواهیم آمد.
وی افزود: دست یافتن به جایگاه اوّل اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه مستلزم برنامه‌ریزی‌های عالمانه و هدفمند برای پیشبرد پایدار صنعت هسته‌ای مطابق با آخرین استانداردهای بین‌المللی است.
دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دانش هسته‌ای در آینده، توسعه علمی و پیشرفت شگرف کشورها را رقم خواهد زد و ما نباید از کاروان حرکت علمی جهان عقب بمانیم. رشد و توسعه معنادار دانش هسته‌ای، ارتقای سطح سایر فناوری‌ها و فنون را به دنبال خواهد داشت.
رئیس‌جمهور با تاکید بر تجربه‌ی موفق بهره‌برداری از واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر عنوان کرد: خوشحالیم که نیروگاه اتمی بوشهر با نهایت ظرفیت اسمی خود در حال بهره‌برداری است و هزار مگاوات برق تولید می‌کند و این میزان، در فازهای توسعه‌ای آن، به سه برابر افزایش خواهد یافت و در عین حال، سازمان انرژی اتمی ماموریت دارد که ظرفیت تولید برق کشور را به ده هزار مگاوات برساند.
آیت‌الله رئیسی تامین بخشی از آب بوشهر از طریق آب شیرین‌کن ها را نیز یکی دیگر از ماموریت‌های سازمان انرژی اتمی ایران برشمرد.
لازم به ذکر است نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت تولید ۱۰۰۰ مگاوات انرژی الکتریکی و با رسیدن به مرز تولید ۵۱ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی از ابتدای بهره برداری تاکنون، نقش مهمی در تامین انرژی به ویژه در مناطق جنوبی کشور ایفا می‌نماید.

منبع خبر: دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی

پربازدیدترین ها

مطالب مرتبط

آرشیو مطالب

  • ارسال به دوستان
  • چاپ
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :