1400/3/25 سه‌شنبه
1400/3/3 دوشنبه
لوگو سایت

آخرین اخبار صنعت هسته‌ایآخرین اخبار صنعت هسته‌ای

.

رییس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد:

ضرورت قرارگیری دانش‌آموزان مدارس انرژی اتمی در مسیر خلاقیت و نوآوری

1402/2/2519:03
تعداد بازدید: 800 بار

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: مدارس انرژی اتمی نظام تربیتی و آموزشی خود را به‌گونه‌ای تنظیم کرده که دانش‌آموزان در مسیر خلاقیت و نوآوری قرار گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران؛ مهندس محمد اسلامی در آیین رونمایی از اختراعات، ‌کتاب‌ها و دستاوردهای دانش‌آموزان دبیرستان دوره دوم دخترانه انرژی اتمی تهران که عصر روز دوشنبه، 25 اردیبهشت‌ماه‌ جاری برگزار شد؛‌ درباره آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای در بخش دانش‌آموزی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مدارس انرژی اتمی فرصت‌های پژوهشی و مسئله‌های واقعی مورد توجه قرار می‌گیرد تا دانش‌‌آموزان بتوانند برای حل مسئله خود را آماده سازند. اگر یک مسئله واقعی باشد و دانش‌آموزان بدانند که طرحی جدی است، خود‌به‌خود مسیر شکوفایی را سریع‌تر طی می‌کنند و خودباوری در آن‌ها افزایش می‌یابد.
وی تأکید کرد: ما نیز با بستری که فراهم می‌کنیم و فرصتی که زمینه‌های آن‌ را افزایش خواهیم داد؛ جریان پرنشاطی برای کار گروهی و تیمی ایجاد می‌کنیم و مسیر مورد نیاز برای حل مسایل را فراهم و از دانش‌آموزان پشتیبانی خواهیم کرد.
اسلامی با بیان اینکه باید توجه داشت تعدادی از این دانش‌آموزان در مسابقات توانسته‌اند به مقام‌های برتر دست یابند؛ تصریح کرد:‌ در مراسم امروز تمام گروه‌های پژوهشی و نیز دانش‌آموزانی که در مسابقات مختلف کشوری رتبه کسب کرده‌اند، دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند.
وی اضافه کرد: در مراسم امروز شاهد تنوعی از برنامه‌ها بودیم و در مجموع می‌توان گفت فعالیت‌ها و دستاوردهای دانش‌آموزان در صنعت هسته‌ای دارای کاربرد است و شرکت‌های ما می‌توانند با کامل کردن نتایج تحقیقات دانش‌آموزان مدارس انرژی اتمی آن‌ها را به‌عنوان طرح‌های صنعتی به جامعه عرضه کنند.
رییس سازمان انرژی اتمی ایران خاطرنشان کرد: بنده به این دانش‌آموزان افتخار کرده و به والدین این عزیزان تبریک عرض می‌کنم.
وی تصریح کرد: وظیفه ما در سازمان انرژی اتمی ایران این است که امید را در همه لایه‌های جامعه گسترش دهیم و به‌صورت واقعی برنامه‌هایی داشته باشیم تا دانش‌‌آموزان مسیر خودباوری را سهل‌تر و سریع‌تر طی کنند و انشاالله با طی کردن مدارج علمی بالا در دانشگاه؛ آینده شغلی را برای خود و توفیق خدمتگزاری موفق را در کشور برای ملت ایران به ارمغان آورند.


گفتنی است عصر امروز با حضور مهندس اسلامی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، جمعی از معاونان و مدیران این سازمان، آیین رونمایی 2 محصول اختراعی و نیز 2  کتاب دانش آموزان دبیرستان دوره دوم دخترانه انرژی اتمی تهران برگزار شد.
در این آیین از 2 محصول اختراعی دانش آموزان دبیرستان دوره دوم دخترانه انرژی اتمی تهران شامل دستگاه هوشمند غذا دهنده به ماهی‌های پرورشی با نام «ماهور» و نیز «نانو الیاف محافظ در برابر اشعه» و نیز 2 کتاب در بخش بیونیک رونمایی شد.
همچنین در این مراسم 14 نفر از دانش‌آموزان  افتخار آفرین در رشته‌های مختلف در مسابقات رباتیک ایران، پنجمین دوره جشنواره پژوهشی فرهیختگان و نیز مدال آور المپیاد علمی و پژوهشی نانو فناوری در دوره دوم دخترانه انرژی اتمی تهران و دانش آموزان برگزیده دوره اول این دبیرستان در پنجمین دوره جشنواره پژوهشی فرهیختگان بخش رباتیک و بخش ماشین‌های شیمیایی مورد تقدیر قرار گرفتند.
 

نمایش‌ دست‌سازه‌های دانش‌آموزان در بخش‌های «نانو فناوری» و «رباتیک و الکترونیک»، امضای تفاهم‌نامه میان موسسه آموزشی و فرهنگی صنعت هسته‌ای و ستاد فناوری نانو، بازدید از موزه افتخارات پژوهشی این دبیرستان و بازدید از بخش دست‌سازه‌ها و پروژه‌های دانش‌آموزی از سایر برنامه‌های جانبی این مراسم بود.

پربازدیدترین ها

مطالب مرتبط

آرشیو مطالب

  • ارسال به دوستان
  • چاپ
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 
login