1400/3/25 سه‌شنبه
1400/3/3 دوشنبه
لوگو سایت

آخرین اخبار صنعت هسته‌ایآخرین اخبار صنعت هسته‌ای

.

در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

مهندس اسلامی: امروز اقتصاد هسته ای ارزش افزوده بالایی دارد

1400/10/2211:01
تعداد بازدید: 1165 بار

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم ، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: امروز اقتصاد هسته‌ای ارزش افزوده بالایی دارد. آلایندگی آن صفر است و پاک‌ترین صنعت تولید برق جهان محسوب می شود. باید در علوم و فناوری هسته ای جهش داشته باشیم. بویژه به این دلیل که این صنعت میلیاردها دلار توجیه اقتصادی دارد.

مهندس محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در سفر به آذربایجان شرقی و مرکز پرتودهی شمالغرب (بناب) معاونت توسعه کاربرد پرتوهای سازمان، عصر روز سه شنبه ۲۱ دیماه با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم ، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز دیدار و در خصوص مسئله هسته ای و آخرین تلاش ها و اقدامات سازمان انرژی اتمی ایران توضیحاتی ارائه کرد.
معاون رئیس جمهور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی بویژه سه تن از شهدای هسته ای که در همین ماه به شهادت رسیدند و ایام سالگرد آنهاست، با بیان اینکه آذربایجان شرقی همواره در طول تاریخ نقش‌آفرین بوده است، اظهار داشت: 
قدرت‌های بزرگ که عمدتاً هسته‌ای هستند، در تلاشند که فناوری هسته‌ای در اختیار دیگر کشورها قرار نگیرد و فقط در انحصار خودشان باشد. برای همین جامعه اسلامی در پرتو رهبری داهیانه حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی که مسیر عزت را انتخاب کرده، در نظر دارد از فناوری هسته‌ای در تمام بخش‌های صلح‌آمیز بهره‌مند شود. 
وی تاکید کرد: دشمنان مدام مانع ایجاد کرده و اتهامات ناروا به ما می زنند و دائم مشغول انحراف افکار عمومی هستند و محیط را برای پیشبرد جنگ روانی هموار می کنند.
بدون حمایت دیگران و علیرغم همه مزاحمت ها امروز در چرخه سوخت، از نقطه صفر معدن تا مرحله غنی‌سازی دارای ظرفیت قابل اعتماد هستیم.
در این مسیر بایستی رشته‌ها و سرفصل‌های گوناگون را که در سفره مردم تاثیرگذار است، برنامه‌ ریزی کنیم که در حال پایه‌گذاری هستیم.
رییس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه دو سرفصل مهم را پیش می بریم. اول اینکه در ادامه چرخه سوخت، نیروگاه های هسته ای را گسترش خواهیم داد. برای این مهم حکم قانونی برای ده هزارمگاوات برق هسته‌ای را دریافت کرده ایم.
وی افزود: امروز اقتصاد هسته‌ای ارزش افزوده بالایی دارد. آلایندگی آن صفر است. پاک‌ترین صنعت تولید برق جهان محسوب می شود. باید در علوم و فناوری هسته ای جهش داشته باشیم. بویژه به این دلیل که این صنعت میلیاردها دلار توجیه اقتصادی دارد.
مهندس اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: فصل دومی را که پیش می‌بریم، این است که باید در فناوری‌های زیردستی جهش پیدا کنیم. در رادیوداروها. ایزوتوپ‌ها. درمان بیماری‌های سرطان.
در پرتودهی بخش کشاورزی باید به صورت گسترده به آن یورش می بردیم اما غفلت شده است.
وی تصریح کرد: اکنون 12 قطب پرتودهی برای کار تعیین و استخراج شده است که یک قطب آن در آ.شرقی است. 
همچنین ساخت تجهیزات در قالب مشترک با شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی را پیش می بریم.
اسلامی گفت: علم فیزیک علم آینده است. پیشتازی و سیادت علم هرکشوری بر پایه فیزیک و ریاضی است.
اگر پیشتاز باشیم، آینده در اختیار ایران اسلامی خواهد بود.

پربازدیدترین ها

مطالب مرتبط

آرشیو مطالب

  • ارسال به دوستان
  • چاپ
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :