1400/3/25 سه‌شنبه
1400/3/3 دوشنبه
لوگو سایت

آخرین اخبار صنعت هسته‌ایآخرین اخبار صنعت هسته‌ای

.

بازدید میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی از راکتور تحقیقاتی شهید فخری‌زاده(تهران)

1400/8/114:35
تعداد بازدید: 1872 بار

در آستانه سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و هفته وحدت، جمعی از میهمانان سی‌وپنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، امروز شنبه اول آبان ماه ۱۴۰۰ از راکتور تحقیقاتی شهید فخری‌زاده(تهران)، مرکز تولید رادیودارو در پردیس شهید شهریاری و همچنین نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای بازدید کردند.

در ابتدای این بازدید بهروز کمالوندی معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران ضمن خوش‌آمد‌گویی و تبریک سالروز میلاد پر خیروبرکت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صل الله علیه و آله، در سخنانی خطاب به میهمانان این کنفرانس گفت: رجاء واثق دارم، همگرایی، همافزایی و انسجام اندیشمندان قلمرو اسلامی زیر پرچم اسلام عزیز، سبب اتحاد امت اسلام  و ارتقای ملل اسلامی در برابر بدخواهان، کژاندیشان و مستکبران خواهد شد.
معاون سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: امت اسلام در برههای بحرانزا و به قول رهبر فرزانه و عزیزمان، دریک پیچ تاریخی سرنوشتساز قرار دارد. از طرفی، رشد زایدالوصف علوم و فناوریهای گوناگون، موجب رفاه و پیشرفت زندگی بشر و تسلط بر طبیعت گردیده و از طرف دیگر همین علم و فناوری، در دست دزدان چراغ بدست و عالمان بیعمل، سبب یکهتازی، استثمار و استعمار ملل کمتر برخوردار توسط مستکبران شده است. از یک‌سو با خلق سازمان‌های بینالمللی، موجب تسهیل روابط و تعامل بیشتر ملل جهان در جهت رفع مشکلات و پر نمودن خلاء کاستیهای مختلف شده و از سویی دیگر، همین سازمانهای به ظاهر بینالمللی، در دست خودمحوران و بازیچه خودکامگان شده و از هیچ فرایندی برای تحقیر و تحدید ملل دیگر فروگذاری نمیکنند.

 

وی ادامه داد: در این فضای پرتنش و وهم
آلود، جهان اسلام با رنسانس خود، نه‌تنها موظف به توسعه و پیشرفت خود با توسل به دانش و فناوریهای جدید میباشد، بلکه باید با ارتقاء اندیشه اسلامی و نگرش توحیدی و اتکال به خداوند منان، مسیر سبز پیشرفت خود را با الگویی اسلامی و برآمده از آیات و روایات و متکی بر خود و نه بر غیر خود هموار نماید. و این همان مسیری است که در نهایت به تمدن نوین اسلامی خواهد انجامید. 

کمالوندی در ادامه با اشاره به یکجانبه گرایی و یکه‌تازی مستکبران جهان و دشمنان دنیای اسلام گفت: عالمان فرهیخته! هم‌اکنون جهان اسلام واجد سرمایههای گران‌سنگی است. این سرمایهها، نتیجه تلاش اندیشمندان و متفکرانی است که در طول تاریخ با مجاهدتهای فراوان بدست آمدهاند. بی‌تردید، آنچه از کنفرانس وحدت اسلامی باید سربرآرد، همانا ساختارها و سازوکارهای تمدن نوین اسلامی و تبیین و ترسیم نمودن مسیر رسیدن به آن در این دوره ابهامآلود و در حضور تنشهای عدالت سوز در صحن بینالمللی است. سرعت تحولات به حدی است که دمی را نباید آسایید و فرصتی را نباید از دست داد. امت اسلامی در معرض و بعضاً در محاصره یکهتازان عرصه جهان خواری قرار دارد.  وضعیت خطیر فعلی که آینده چند ده سال بلکه یک یا دو سده پیش روی جهانیان را رقم خواهد زد برهه زمانی بسیار حساسی است که باید با درک درست از آن برای ساختن جهانی امن و آماده برای تعالی انسان‌ها بهره جست.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی در خصوص دستیابی و دستاوردهای سترگ و غرور آفرین فناوری هسته‌ای اظهار داشت: سروران معظم؛ امروز برای من و همکارانم مایه بسی مباهات و افتخار بزرگی است که میزبان عصارهای از اندیشمندان و فرهیختگان جهان اسلام هستیم. به سهم خود، خدا را شاکرم که فرصتی دست داد تا شمهای از پیشرفت کشورم را در قلمرو یکی از فناوریهای برتر جهان به عزیزانم نشان دهم. ما در اینجا تمام تلاش خود را برای دستیابی به مرزهای علم و فناوری هستهای معطوف داشتهایم و علیرغم همه مخالفتها و دشمنی‌های فراوان در عرصه بینالمللی، در صنعت هستهای دستاوردهای سترگ و غرور آفرینی کسب کرده‌ایم. در مسیر کسب این دستاوردهای بزرگ از همه‌چیز مایه گذاشتهایم و عزیزانی را که هرکدام مردانی رشید و عالمانی فقید بودهاند را در راه اعتلای اسلام و امت اسلامی تقدیم کردهایم. ازاین‌بین مي‌توانم به شهيدان بزرگواري چون دكتر علی‌محمدی، دكتر شهرياري، مهندس احمدي روشن و آخرين آن‌ها شهيد فخري زاده اشاره نمايم همچنين بايد بگويم كه تلاش‌هاي مستمر دشمنان اسلام براي نابودي اين صنعت ارزشمند از طريق توطئه‌هاي مختلفي چون خرابكاري صنعتي، سايبري، بمب‌گذاري و طرق مختلف بكار برده شده، خوشبختانه راه به جايي نبرده و اين صنعت همچنان شاداب و هرروز شکوفاتر از قبل به‌پیش مي‌رود.

 

کمالوندی ادامه داد: ملت بزرگ ايران اسلامي رودررو، سینه‌به‌سینه و چشم در چشم دشمن انداخته و از حق خود نگذشته است که اگر چنین می
شد پاسخی در پيشگاه پیامبر اعظم صلوات الله علیه و شهدای اسلام در طول تاریخ نداشتند.

معاون سازمان انرژی اتمی با اشاره به توانمندی دانشمندان ایران اسلامی در فتح قله‌های دانش، تصریح کرد: اندیشمندان گرامی، بدون شک یکی از ارکان تمدن نوین اسلامی علم و فناوری است و همین سرمایه میتواند عامل وحدت جهان اسلام و قلمرو اسلامی باشد. به مصداق آیه شریفه هل یستوی الذین یعلمون و الذین لایعلمون هرکدام از ما موظفیم به سهم خود و با تکیه بر داشتههای خود به این امر مهم روی‌آوریم و با تشریک‌مساعی در این زمینه به تکلیف اسلامی خود عمل کنیم.خوشبختانه ایران اسلامی امروز در همه شاخه‌ها و رشته‌های فن‌آوری و صنعت هسته‌ای قله‌های پیشرفت را درنوردیده است.
وی افزود: هزاران متخصص این صنعت در حوزه‌های اکتشاف و استخراج اورانیوم گرفته تا تبدیل و غنی‌سازی و ساخت انواع سوخت هسته‌ای ، نیروگاه اتمی، رادیو دارو ، کاربرد آن در صنعت و کشاورزی، لیزر و کوانتوم و گداخت و غیره در تلاش دائم هستند و باعث شده‌اند تا ایران  در جایگاه نسبتا بالایی قرار داشته  باشد. 
سخنگوی سازمان در پایان با  اعلام آمادگی در توسعه فناوری هسته‌ای در جهت رفاه مردم اعلام کرد: آمده‌ایم تا در توسعه فناوری هسته‌ای  در جهت رفاه مردم و جوامع اسلامی با کشورهای جهان اسلام همکاری نمائیم تا همه با هم مسیر تمدن نوین اسلامی را هموارتر نمائیم. با کمک یکدیگر، شانه‌به‌شانه و دست در دست هم، این مسیر سبز را برای اعتلای اسلام و امت اسلامی باصلابت طی نمائیم؛ به امید آینده درخشان در پرتو تمدن نوین اسلامی.
گفتنی است؛ در این بازدید میهمانان سی‌وپنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، با زیرساخت های علمی و تحقیقاتی، دستاوردها و توانمندی‌های صنعت هسته ای جمهوری اسلامی ایران در حوزه راکتور و تولید رادیو دارو آشنا شدند و در پایان از نمایشگاه ویژه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور بازدید کردند.

 

 
منبع خبر: دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی

پربازدیدترین ها

مطالب مرتبط

آرشیو مطالب

  • ارسال به دوستان
  • چاپ
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :