سوال 1 ) نحوه ارسال مدارک جهت اخذ پروانه چگونه است؟
پاسخ 1 ) جهت هرگونه مکاتبه با واحد قانونی به منظور اخذ پروانه، ضروری است از طریق سامانه یکپارچه نظارت و ارزیابی پرتوی (سیناپ) در وب سایت این اداره کل به آدرس www.nrpd.ir، نسبت به اخذ شناسه کاربری و رمز عبور اقدام و سپس از طریق فرایندهای موجود نسبت به ارائه مدارک و ثبت درخواست اقدام گردد.
سوال 2 ) مدارک لازم جهت اخذ مجوز/ پروانه چیست؟
پاسخ 2) از طریق وب سایت اداره کل حفاظت در برابر اشعه به آدرس www.nrpd.ir ، قسمت ضوابط و مقررات، نسبت به مطالعه ضابطه مربوط به قعالیت پروانه مربوطه، به منظور اطلاع از مدارک مورد نیاز اقدام گردد.
سوال 3 ) مرکز چه زمانی باید اقدام به اخد پروانه برچیدن نماید؟
پاسخ 3 ) از آنجایی که احتمال آلودگی تجهيزات بهکارگرفته شده در تأسيسات تهیه و تولید رادیوایزوتوپ بر اثر نوع کارکرد و فرآوري مواد پرتوزا وجود دارد، در صورتی که دارنده پروانه اشتغال/مجوز راهاندازی قصد غیرفعال کردن تاسیسات را داشته باشد، پس از اخذ مجوز برچیدن ملزم به برچیدن مرکز است.
سوال 4 ) مدت زمان اعتبار پروانه برچيدن چقدر است؟
پاسخ 4 ) مدت اعتبار مجوز برچیدن یک سال است و به تشخیص واحد قانونی تا زمان برچینش کامل تاسیسات و تطابق با الزامات مد نظر قابل تمدید است.
سوال 5 ) درصورت نیاز به هرگونه راهنمایی تلفنی، چه اقدامی باید انجام داد؟
پاسخ 5 ) مرکز پاسخگویی به سوالات واحد قانونی به شماره تلفن 57817-021، در روزهای کاری از ساعت 9 الی 12 و 13 الی 15 آماده پاسخگویی به سوالات متقاضیان گرامی می باشد.