سوال 1 ) نحوه ارسال مدارک جهت اخذ مجوز چگونه است؟
پاسخ 1 ) جهت هرگونه مکاتبه با واحد قانونی به منظور اخذ مجوز، ضروری است از طریق سامانه یکپارچه نظارت و ارزیابی پرتوی (سیناپ) در وب سایت این اداره کل به آدرس www.nrpd.ir، نسبت به اخذ شناسه کاربری و رمز عبور اقدام و سپس از طریق فرایندهای موجود نسبت به ارائه مدارک و ثبت درخواست اقدام گردد.
سوال 2 ) مدارک لازم جهت اخذ مجوز چیست؟
پاسخ 2) از طریق وب سایت اداره کل حفاظت در برابر اشعه به آدرس www.nrpd.ir ، قسمت ضوابط و مقررات، نسبت به مطالعه ضابطه مربوط به فعالیت پروانه مربوطه، به منظور اطلاع از مدارک مورد نیاز اقدام گردد.
سوال 3 ) مدت زمان اعتبار مجوز انتخاب ساختگاه چقدر است؟
پاسخ 3 ) مدت اعتبار تائیدیه انتخاب ساختگاه تا زمان اخذ پروانه احداث و حداکثر یک سال است و تا یک سال مشروط به ارائه نسخه بهروز شده کلیه گزارشهای مرتبط با انتخاب ساختگاه و با تائید واحد قانونی قابل تمدید است.
سوال 4 ) متقاضی چه زمانی می تواند جهت اخذ مجوز انتخاب ساختگاه اقدام نماید؟
پاسخ 4 ) متقاضي دريافت پروانه/مجوز تهیه و تولید رادیوایزوتوپ پس از دریافت موافقت اولیه و در زمان اعتبار آن باید نسبت به دریافت تأییدیه انتخاب ساختگاه اقدام نماید.
سوال 5 ) درصورت نیاز به هرگونه راهنمایی تلفنی، چه اقدامی باید انجام داد؟
پاسخ 5 ) مرکز پاسخگویی به سوالات واحد قانونی به شماره تلفن 57817-021، در روزهای کاری از ساعت 9 الی 12 و 13 الی 15 آماده پاسخگویی به سوالات متقاضیان گرامی می باشد.