لوگو سایت

سوالات متداول صدور/اصلاح/تمدید پروانه اشتغال تاسیسات پرتوی پرتودهي گاما، الکترون (شناسه خدمت: 13031634115)

سوال 1 ) نحوه ارسال مدارک جهت اخذ پروانه چگونه است؟
پاسخ 1 ) جهت هرگونه مکاتبه با واحد قانونی به منظور اخذ پروانه، ضروری است از طریق سامانه یکپارچه نظارت و ارزیابی پرتوی (سیناپ) در وب سایت این اداره کل به آدرس www.nrpd.ir، نسبت به اخذ شناسه کاربری و رمز عبور اقدام و سپس از طریق فرایندهای موجود نسبت به ارائه مدارک و ثبت درخواست اقدام گردد
سوال 2 ) مدارک لازم جهت اخذ مجوز/ پروانه چیست؟
پاسخ  2) از طریق وب سایت اداره کل حفاظت در برابر اشعه به آدرس www.nrpd.ir ، قسمت ضوابط و مقررات، نسبت به مطالعه ضابطه مربوط به فعالیت پروانه مربوطه، به منظور اطلاع از مدارک مورد نیاز اقدام گردد.
سوال 3 ) آیا جهت اخذ پروانه اشتغال، معرفی دو فرد مجزا جهت تصدی مسئولیت های شخص مسئول و مسئول فیزیک بهداشت الزامی است؟
پاسخ 3 ) بله، سمت های شخص مسئول و مسئول فیزیک بهداشت در این فعالیت (بجز در مرحله احداث) نمی تواند بصورت توأمان برعهده یک نفر باشد.
سوال 4 ) برای دریافت پروانه اشتغال پرتودهی خون چه مراحلی باید طی شود؟
پاسخ 4 ) مطابق ضابطه مربوطه، برای گروه I سامانه های پرتودهی گاما و آن دسته از دستگاههای گروه I پرتودهی الکترون و ایکس که نیاز به ساخت سازه های حجیم بعنوان حفاظ ندارند، به تشخیص واحد قانونی از اخذ پروانه های احداث، راه¬اندازی و بهره¬برداری معاف هستند.
سوال 5 ) درصورت نیاز به هرگونه راهنمایی تلفنی، چه اقدامی باید انجام داد؟
پاسخ 5 ) مرکز پاسخگویی به سوالات واحد قانونی به شماره تلفن 57817-021، در روزهای کاری از ساعت 9 الی 12 و 13 الی 15 آماده پاسخگویی به سوالات متقاضیان گرامی می باشد

 

 

مشخصات کاربر

تاریخ بروزرسانی پورتال

دوشنبه 13 آذر 1402 16:51:53
login