سوال 1 ) نحوه ارسال مدارک جهت اخذ مجوز چگونه است؟
پاسخ 1 ) جهت هرگونه مکاتبه با واحد قانونی به منظور اخذ مجوز، ضروری است از طریق سامانه یکپارچه نظارت و ارزیابی پرتوی (سیناپ) در وب سایت این اداره کل به آدرس www.nrpd.ir، نسبت به اخذ شناسه کاربری و رمز عبور اقدام و سپس از طریق فرایندهای موجود نسبت به ارائه مدارک و ثبت درخواست اقدام گردد.
سوال 2 ) مدارک لازم جهت اخذ مجوز چیست؟
پاسخ 2) از طریق وب سایت اداره کل حفاظت در برابر اشعه به آدرس www.nrpd.ir ، قسمت ضوابط و مقررات، نسبت به مطالعه ضابطه مربوط به فعالیت پروانه مربوطه، به منظور اطلاع از مدارک مورد نیاز اقدام گردد.
سوال 3 ) در چه زمانی باید برای دریافت مجوز راه¬اندازی اقدام نمود؟
پاسخ 3 ) پس از پایان عملیات ساخت، دارنده پروانه احداث باید برای دریافت مجوز راه¬اندازی اقدام نماید.
سوال 4 ) در چه زمانی می¬توان نسبت به اخذ مجوز ترخیص منابع پرتو اقدام کرد؟
پاسخ 4 ) پس از دریافت مجوز راه¬اندازی، می¬توان نسبت به اخذ مجوز ترخیص منابع پرتو اقدام کرد
سوال 5 ) در چه زمانی باید لیست پرتوکاران فعالیت را به واحد قانونی ارسال کرد؟
پاسخ 5) متقاضی پروانه باید در مرحله دریافت مجوز راه اندازی نسبت به معرفی پرتوکاران اقدام نماید.